? ??????????????Kissed? ????? ?? ???Rating: 4.0 (1 Rating)??6 Grabs Today. 2006 Total Grabs. ??????Preview
?? | ??Get the Code?? ?? ?????Make Love? ????? ?? ???Rating: 3.6 (82 Ratings)??0 Grabs Today. 4490 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ???????????????????????????????? BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Monday, January 19, 2009

Ini jawapan ikhlas tulus dari hati...

Alhamdulillah..kalau itu yang terbaik. cukuplah berita semasa kawan2 dibaca dari blog ini. memang kalau nak berkisah ttg semalam, lukanya cukup dalam. bodohnya diri kerana masih terus mengenang satu nama yg cukup besar maknanya. bodohnya diri kerana lupa keadaan semasa. Juga tidak terniat utk menagih sesuatu yg mustahil. cuma terkadang nakalnya kawan2 suka memekarkan kembali kenangan lama. Menyuburkan rasa rindu yg sememangnya tidak pernah terpadam. Nama indah itu akan sentiasa hidup, matikanlah jika termampu. Pun begitu masa tidak akan berputar kembali. Kehidupan yg ada tetap diteruskan seadanya selagi hayat berkesinambungan. Kenangan semalam sekadar igauan dan mimpi. Di hadapan masih banyak lagi tanggungjawab besar yang perlu dilaksana.

Maaf jika benar ini MARKONAH, nama ini cukup menyentuh. Memang banyak persoalan yg tertinggal, namun itu bukan pokoknya. jika benar, tiada lain sekadar doa yang diri boleh kirimkan. Segala yang terbaik buat SARIPAH, suami dan anak-anak juga keluarga di PULAU KAPAS. Ikhlas, hati ini cuma mengenang tidak minta untuk ditatang. Cukuplah diri tahu yang empunya nama ini masih terus bernafas,sihat dan berjaya. Dalam usia dan kehidupan sebegini, tidak wajar mengungkit cerita lama.Namun, kenangan itu sekadar masih berbekas, itu saja.

Izinkan nama SUTINAH terus segar di dalam blog ini. Sekadar meraikan memori yg sebenarnya menguatkan lagi silaturahim sesama kami di sini. Nama itu tidak akan mati. Jangan pula disalahertikan, ia bukan mengumpan cinta lama bertaut..tidak sama sekali. Demi Allah tidak! Cuma kami di blog ini, suka mengusik sesama dengan menjadikan kisah lama sebagai modal bermesra sekalipun masing2 jauh ke serata. Walaupun hakikatnya, ia tetap memori indah dan luka yang paling sukar terhapus! Maaf sekali lagi. jika ini bicara yg terakhir, Alhamdulillah. Hikmah Tuhan tiada yang dapat dimengertikan secara tepat. sudi-sudikanlah terus berkunjung ke ulugadong blog...terimakasih.

Aku menerima email dari seseorang yang mengakui dirinya MARKONAH. Awalnya aku fikir kawan-kawan yang sengaja mengusik. Aku tidaklah berapa nak serius. Tetapi bila banyak diantara ceritanya menepati kisah lama aku dan dia, jadi aku mula keliru juga. Sehinggalah dia tersalah tafsir sesuatu dan mengucapkan bye-bye. Namun, jika benarlah itu SUTINAH, tidak mengapa, biarlah ini menjadi jawapan aku yang paling tulus dan ikhlas.

6 komen dari kengkawan:

cuman said...

kenangan itu kenangan
hari ini aku hidup dalam dunia yang aman..
kenangan kita luputkan....warghahaha

cuman said...

kenangan itu kenangan
hari ini aku hidup dalam dunia yang aman..
kenangan kita luputkan....warghahaha

edie said...

kita bakar sama-sama pengalaman hidup seksa...

cuman said...

pado Oxxx..releks har..cool huh..tak ado apo yang nak di takutkan..semuo dah ado kohidupan sondiri..usik usik dlam blog jo..nak usik cerito tobaru tak tau pasal ado yang tak ponah bojumpo sojak habih sukulah..so yang ado cumo corito dan konangan lamo lamo..corito 18 tahun lopeh.

edie said...

hmm..sapo ano..ni? anyway tq sebab sudi join our blog.tq jugak sobab paham..x do apo isu sobona ee..den pun x cari dio..anggap cam x ponah kona yo sonang..boto tak? poning2 buek apo? Olin tu tingga sejarah yo..biar dio bahgio..

Anonymous said...

e ehh..apasal dah nama lain lak..macam ada yang x kena je ni..abg edi, ada yang marah ke? Org rumah ke atau org lama yg marah? kalau org rumah..no komen le..tp kalau orang lama..payah jugak..sy suka baca gaya bahasa abg edi..berkias dlm menyampaikan maksud..aleh2 keluar sutinah markonah..ceh..tp kalau sutinah tu yg marah..macam nilah..ini satu terjemahan rasa dari sebuah kelukaan. bukan bermaksud mahu bertaut semula sekadar untuk difahami..x gitu abg edi..boleh bahasa saya mcm tu? alah dulukan abg edi selalu tinggalkan diari bawah mejakan..sy tumpang baca je..ha ha marah sutinah...good luck abg edi..