? ??????????????Kissed? ????? ?? ???Rating: 4.0 (1 Rating)??6 Grabs Today. 2006 Total Grabs. ??????Preview
?? | ??Get the Code?? ?? ?????Make Love? ????? ?? ???Rating: 3.6 (82 Ratings)??0 Grabs Today. 4490 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ???????????????????????????????? BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Monday, October 06, 2008

Diari Aidilfitri 2008 3

Lama bersembang di rumah Azizan, kami bertolak ke rumah Salleh di Tampin. Hujan renyai dan kemudiannya bertukar lebat mengiringi 'konvoi' kami ke Tampin. Bagi aku, ini hari kedua berturut-turut aku ke rumah Salleh. Segan pula. Tetapi disebabkan kawan-kawan lama, aku selamba saja. Fuh lama kami berbual. Semuanya berkisar zaman sekolah. Apa lagi topik menarik? Semua 'rahsia' lama terbuka. Kadang-kadang serius dan kadang-kadang berderai tawa kami bila ada saja kisah-kisah lawak yang timbul. Bagaikan saat itu berulang kembali.
Kurang lebih pukul 5 petang, kami menamatkan 'reunion' kecil itu dengan saling bermaafan dan bersalaman. Suasana mendung beserta hujan renyai petang itu bagaikan tidak mengizinkan pertemuan singkat itu berlanjutan. Namun, masing-masing ada komitmen yang perlu dibereskan. Hiba juga rasa hati untuk berpisah. Kami rasa, kami ini masih lagi pelajar asrama Sekolah Menengah Agama Ulu Gadong, lagaknya. Seolah-olahnya masih dengan suasana bergurau, usik-mengusik, bertengkar, bermasam muka, buat projek bukan-bukan, couple, ponteng, panjat pagar dan macam-macam lagi aksi nakal.
Aku sempat berpesan pada Cuman, Insya Allah jika ada umur lagi, ada kesihatan dan kemampuan, 2009 kita cuba merancang satu konvoi ke rumah kawan-kawan lama, Insya Allah.

4 komen dari kengkawan:

mokhzani aris abu hassan said...

poi jolai tak singgah rumah yo.

mokhzani aris abu hassan said...

bilo nak datang pd ni.

edie said...

Bukan x nak singgah tp jamil koba tepon manjang x dapek...datang..pd..?Insya Allah..tq sobab singgah kek sini..

Cuman said...

balik dari gumah salleh tu hari den lalu masuk gadong..jumpo edet kek topi jalan dopan sokolah..hari tu ado open house KJ kek gadong..burak burak ngan edet..tapi tak leh lamo pasal dio ado byk kojo lai time tu..lamo tul tak jumpo edet..anak heh yang tuo pun ( syafik) dah 18 tahun..anak daro heh lawa siot.