? ??????????????Kissed? ????? ?? ???Rating: 4.0 (1 Rating)??6 Grabs Today. 2006 Total Grabs. ??????Preview
?? | ??Get the Code?? ?? ?????Make Love? ????? ?? ???Rating: 3.6 (82 Ratings)??0 Grabs Today. 4490 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ???????????????????????????????? BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Wednesday, November 19, 2008

Kodai det...kek dalam sekolah.


Satu lagi memori klasik terakam di blog kita. Kedai Det. Satu perkara yang aku cukup ingat kalau bulan poso, malam mesti boli kerang. Fuh..kono lak cicah sambal det..hilang biji mato hitam. Lopeh tu besok..Ustaz Burn pun bising, kulit koghang besepah..Siang ee pulak kalau bulan poso, pukul 5 det dah bukak kodai, suruh budak boli mee goreng campur sambal. Nak turun boli sendiri sogan, kalau x bulan posa pun, kodai yang asalnya pejabat kontraktor inilah tompek melepak sambil mengurat. Tak tahulah, boleh untung ko Det meniago kek sini gak ee?
Hmm..ado lagi ko kenangan yang tertinggal tentang kodai det ni? Kongsilah...
Terimakasih Apaq yang sudi kirimkan gambar ini.

8 komen dari kengkawan:

super mokh said...

kodai ni la tompek makan free.yo tak cuman...atau pun boli gula 2 posen dpt mee goreng 1 bungkus.

din said...

sapo yg duo org kek belakang joe tu? Tak cam sungguh den. Maklumlah lamo sungguh dah tinggalkan ulu gadong. Dio org ni mosti dah konyang mkn mee, tu yg bergayo sakan tu.

edie said...

Din? Din mano?

CUMAN said...

Mokh..hahahaha..ni la kodai yang mat jan cakap Welkam to free..tu..kuar duo posen leh konyang sampai sonak porut..macam macam leh dapek ngan 20 posen..cukup murah..kodai ni pun bnyak yo nostalgia heh kek den..ado bondo yang den tak dapek lupokan kek kodai ni..tapi biarlah den yo yang tau..hahaha..tapi den konpius camno Ded leh sorahkan kek Mat Jan handle kodai ni maso Ded kawin tu..konpius konpius...

edie said...

jahanam...mat jan ofer baik kek det agak ee..tapi man..boto..memang mughah..lopeh era kito..kodai ni dah x do..det meghajuk..dongar ee..err man..apo rahsio ko kek kodai nih? banyak hutangkan?kodai kebajikan lah katokan...

CUMAN said...

ado la..nostalgia manis la..skang ni kodai tu ado lagi ko?kok ado leh buek muzium tu..warhahaha

AEDAN said...

dekat kedai ini jugalah beli air sirap bungkus dalam plastik...
Momori kedai ni sedap punya sedut sirap bila nak habis baru perasan ada TAHI CICAK...
tak apalah rezeki SUHAN.....

gadis1kampung said...

kodai tu ado lai,,,kubur belakang tu pun ado lai,,,anak sulung dak det tu pun dah bujang dah,,,,tinggi lampai,,,