Hari jumaat..pakai baju melayu. Tengahari, makan pergi solat jumaat. Lopeh tu poi kodai det...yo tak?
Tuesday, October 28, 2008
Gambar kek library...
Dari den Adiey pado 6:58 PM 2 komen dari kengkawan
Thursday, October 23, 2008
Bertemu 5
Dari den Adiey pado 8:55 PM 7 komen dari kengkawan
Tuesday, October 21, 2008
Cukuplah sekali...
Dari den Adiey pado 9:23 PM 0 komen dari kengkawan
Monday, October 20, 2008
Bertemu 4
Pertemuan aku dan Mokh di majlis perkahwinan Apak pada 2006.
* Cadangan pertemuan semula 1 November: Berikan respon segera 019 656 9766
Dari den Adiey pado 8:52 PM 3 komen dari kengkawan
Inilah barisan kita..yang ikhlas mendaki...

Inilah antara gambar yang cukup aku suka. Cukup klasik dan ada zooknya. Gambar sumbangan Cuman ini memperlihatkan kita satu keazaman,kesepakatan,iltizam, semangat untuk mendaki Gunung Datuk walaupun tanpa kebenaran warden. Syabas! Mereka memang berani. Taiko besar Gadong masa itu. Maklumlah form 5 lah katakan...
Ha..ha..korang tengoklah beb. Dressing maso tuh! Madi..nampak madi...ramos boy george ko GQ? Ceh..Amy miau..bukan main toba bingkai eee..sekarang pakai macam tu lagi ko? Fuh BJ, bersiul lagu tamil. Hatta cool yo kan..menutup kekengkangan eee...Mokh..baru balik ot jago bank..muko tak mandikan? Shamsul dan Izan..penuh harapan. Cuman..lagak macho la tuh...
Aku senyum dan ketawa sorang bila tengok gambar ni lamo-lamo...syahdukan?
* Jangan lupa cadangan program perjumpaan kito, 1 November ini - den masih menunggu respon - 019 656 9766
Dari den Adiey pado 8:30 PM 2 komen dari kengkawan
Sunday, October 19, 2008
Hulurkan bantuan pada generasi baru ini
Jemaah Ulu Gadong merupakan satu badan yang kini akan menguruskan hal ehwal kebajikan anak-anak yatim dan miskin di SMA Ulu Gadong. Sub Intstrumen ini berperanan seakan PIBG juga. Justeru, kepada sesiapa yang berhajat untuk menyalurkan sebarang bantuan, boleh berhubung terus dengan pihak sekolah di talian 06-438 1411.
Insya Allah, dengan bantuan yang bakal diberikan, manalah tahu ianya mungkin sedikit sebanyak dapat membantu meringankan kehidupan generasi baru yang lebih memerlukan di sekolah ini.Lebih lanjut disini
Teringat pula pada seorang budak yatim piatu darjah 5 ke 6 , yang sama menginap di asrama sewaktu zaman aku dulu. kecil aje susuknya. Lupa aku namanya, siapa ye Ama? Zaha?
Dari den Adiey pado 3:25 PM 0 komen dari kengkawan
Saturday, October 18, 2008
5 Geografi - satu nostalgia
Dari den Adiey pado 2:16 PM 0 komen dari kengkawan
Gambar adan...

Gambar terbaru, keluarga bahagia Hj Shahdan Baharudin, bersama isteri dan anak-anak. Alhamdulillah..inilah nikmat Tuhan. Jauh merantau sekalipun..ukhwah antara kita masih utuh lagi. Mudah-mudahan kita tidak 'lost contact' lagi.
Dari den Adiey pado 2:12 PM 4 komen dari kengkawan
Friday, October 17, 2008
Cadangan perjumpaan sesama kita.
Dari den Adiey pado 5:12 PM 6 komen dari kengkawan
Thursday, October 16, 2008
Relax ha..cerito lamo ni...

Bercanda di Pasiran pantai..kita berdua..
Dari den Adiey pado 10:24 PM 8 komen dari kengkawan
Sahabat lamo.Mana menghilang?
Dari den Adiey pado 10:10 PM 2 komen dari kengkawan
Mus yang blur...pening aku...
Gambar blur ni Mus yang hantar. Tetapi bila aku terima aku pun jadi blur sama. Blur macam Mus jugak sewaktu kono maghah kek Ust Mansor pasal tape blue waktu kek asrama dulu. Terkebil-kebil. Bak kato Jamil badan yo bosar..anu ciput...ha ha..
Hampir terlupa, 2 hari lepas Mus telefon. Katanya Jamil sedang berada di rumahnya. Kebetulan Jamil outstation di JB. Wah suka sungguh Mus dan Jamil. Aku pun tumpang gembira. Alhamdulillah.
Gambar di atas - dari kiri aku, Jamil dan .....siapa ye..blurlah aku...
Dari den Adiey pado 12:50 PM 4 komen dari kengkawan
Wednesday, October 15, 2008
Chef Mokhzani Aris

Dari den Adiey pado 2:29 PM 4 komen dari kengkawan
Ya Allah..ukhwah ini besar ertinya..bagi kami
Aku tertanya juga, mana perginya dua sahabat kita ini? Zailan Ragiman dan Jamal ( cino koto, Jamil yang panggil cam ni tau, bukan den ). Sewaktu Zailan berkahwin dulu, aku, Salleh dan Hj Shahdan sempat juga datang ke majlisnya. Cuma selepas itu, semuanya ghaib.Dari den Adiey pado 12:45 PM 0 komen dari kengkawan
Arlina Ahmad
Sajo nak kongsi gambar lamo ni. Berlatarbelakangkan rumah Ustaz Mansor dan van sekolah kito. Den tak tahu pulak mano poi ee Arlina. Last jumpo pun tahun 1996 dulu. Maso tu dio kojo di Oriental Bank kek The Mall. Ghasoee memang dah kahwin. Ado ko yang tahu ceghito terkini Arlina Ahmad?
Dari den Adiey pado 12:33 PM 3 komen dari kengkawan
Monday, October 13, 2008
Abang Joe @ Cikgu Joe
Noraini bte Shariff
Luqman Al-Hakim anak 1
Akmal Hafiz anak 2
Fatimah Azzahra anak 3
Dari den Adiey pado 9:49 PM 5 komen dari kengkawan
Thursday, October 09, 2008
Azmi Majid @ Jimit
Alhamdulillah dan terimakasih pada kawan lama yang baharu menjengah ke blog ini. Azmi Majid @ jimit 5 bSejarah baharu saja smskan aku. Cuma tidak sempat berbual lama. Aku akan dapatkan info terbaharu beliau. Insya Allah.
Dari den Adiey pado 5:44 PM 1 komen dari kengkawan
Monday, October 06, 2008
Diari Aidilfitri 2008 3
Dari den Adiey pado 10:06 AM 4 komen dari kengkawan
Diari Aidilfitri 2
Aku bertolak dari rumah Jamil menuju ke rumah Azizan. Cuman telah menunggu di Masjid Kg Tengah. Bertahun aku tidak bersua muka dengan Cuman, sekadar berbalas sms dan email, akhirnya bertemu juga. Alhamdulillah, Cuman nampaknya makin sihat disamping 3 heronya. Kemudian Azizan sampai, dan mengajak terus ke rumahnya.
Bertahun semenjak dari tamat zaman persekolahan, aku langsung tidak mendengar khabar dari Azizan. Kuasa Allah, bertemu juga di Aidilfitri 2008 ini, Alhamdulillah. Dia masih dilihat 'mantain'. Macam dulu juga. Macam zaman dia panjat pokok kelapa di belakang sekolah Agama Gemencheh dulu. Bekerja sendiri dan mempunyai 5 orang anak. Khabarnya yang sulong dalam darjah 5, Alhamdulillah.
Tiada apa lagi yang istimewa bagi aku selain dari berkumpul bersama semua kawan lama dan bertanya khabar. Sekalipun kuih muih yang pelbagai terhidang, bercerita sesama lebih menyeronokkan. Hari itu, ada juga cadangan untuk ke Bukit Jalor, ke Sg Kelamah, ke Gadong namun kesuntukan waktu benar-benar membataskan. Cuman juga bersemangat untuk bertemu kawan-kawan lama sekalipun difahamkan dia baru sihat sedikit dari demam.
Dari den Adiey pado 9:51 AM 2 komen dari kengkawan
Diari Aidil Fitri 2008 1
Dari den Adiey pado 9:16 AM 0 komen dari kengkawan
Tuesday, September 30, 2008
Saleh, isteri dan dua heronya.
Mohd salleh,nor surayya,
Muhammad syamil iqbal dan Muhammad
subhi a'fif
Alhamdulillah, seorang lagi kawan lamo kito sudi juga mengirimkan gambarnya sekeluarga buat tatapan kito. Saleh, jauh nun di Langkawi. Katanya Raya ke 3 baru balik ke Tampin. Jangan lupa, sudi-sudikanlah untuk ke rumahnya pada Hari Raya ke 4, kerana majlis perkahwinan adiknya.
Hmm...aku teringat di satu masa dulu, bila Saleh sengaja disenaraikan di dalam pemilihan ketua kelas 5 sejarah, bersama dengan Tenggek,Salam, Zaki dan siapa lagi ya...ha keje siapa ni? Menggeleng Ustazah Kamariah..Ni planning Jamil kan? Last-last pilih Cak Om jugak..
Dari den Adiey pado 12:09 PM 2 komen dari kengkawan
Monday, September 29, 2008
Kita..hampir 18 tahun yang lalu...
Ini semua tidak akan berulang lagi..ia tiba cuma sekali di dalam kehidupan kita. Justeru, kehilangannya amat kita rasai hingga saat ini. Apa yang tertinggal..cuma memori..
Dari den Adiey pado 12:12 PM 2 komen dari kengkawan
Friday, September 26, 2008
Kisah kawan lamo
Lagi kisah kawan-kawan lamo kito. Sila klik Cuman.
Dari den Adiey pado 10:27 AM 0 komen dari kengkawan
Thursday, September 25, 2008
Terimakasih..semua
Alhamdulillah, ramai juga kawan-kawan kita yang dapat aku hubungi. Terbaharu, Azli Pak Tam dan Asharudin. Insya Allah..kita akan cuba kumpulkan semuanya di sini. terimakasih pada yang sudi membantu.
Dari den Adiey pado 5:17 PM 0 komen dari kengkawan
Wednesday, September 24, 2008
Siapa Mafia ni?

Dari den Adiey pado 12:41 PM 1 komen dari kengkawan
Monday, September 22, 2008
Layan blues...
Gilo ghaso ee..layan blog ni lamo-lamo. Sonyum sorang-sorang tengok gamba dulu-dulu. Sambil kepalo terawang dek shahdunya lagu rock lamo-lamo kek bawah tu. Aduuhh..syy..jangan korang beritau pulak orang ghumah yo..nanti den pulak yang kono..Alahai..rindu pulak kek Gadong.
Oliinn..mano eee? Hmm..syyy oghang ghumah pangge lak. Buek susu anak jap.
Ok selamat bersahur yo..7 hari lagi ghayo kito...!!!
Dari den Adiey pado 10:34 PM 0 komen dari kengkawan
Ini kisah Salleh..
Masih ingat Salleh B. Abd Rahim? Ahli kumpulan taiko klasik? Atok? Dia sekarang berada di Permata Kedah Pulau Langkawi. Kerjanya? Ada jugalah kaitan dengan Maritim, aku pun tak berapa nak faham. Bukan apa, dia baru telefon aku, mewakilkan aku menjemput semua kawan-kawan ke majlis perkahwinan adiknya di Rumah Rakyat Repah Tampin, N.Sembilan pada hari raya ke 4. Bagi aku cantik juga, dapat kita berjumpa.
Cuma musykilnya, bila Salleh cuba bercakap dialek NS, dah bunyi macam jawa cakap Hong Kong. Hang lama sangat duk Langkawi Leh, sampai begetaq lidah nak becakap!
Dari den Adiey pado 1:11 PM 0 komen dari kengkawan
Sunday, September 21, 2008
Carilah kawan yang baik.
Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud:
“Teman yang baik dan teman yang tidak baik itu diumpamakan seperti pembawa kasturi dan peniup api, maka si pembawa kasturi mungkin memberikan kasturi itu kepada kamu atau kamu dapat membelinya, atau kamu dapat mencium baunya yang wangi. Bagaimanapun peniup api mungkin membakar pakaianmu atau kamu dapat mencium baunya yang busuk.”
(Hadis riwayat al-Bukhari dan Muslim).
Dari den Adiey pado 3:04 PM 0 komen dari kengkawan
Mekanisme mengeratkan persahabatan.
Hadis : Sabda Rasulullah s.a.w yang maksudnya:"Tiga perkara yang boleh mengeratkan persahabatan dengan saudaramu iaitu memberi salam apabila bertemu dengannya dan menyediakan tempat duduknya dalam sesuatu majlis serta panggilah ia dengan nama yang paling disenanginya."
Riwayat Al-TabraniHuraiani)
Kita hendaklah sentiasa mempamerkan keperibadian seorang muslim dalam setiap pergaulan kerana ia merupakan aset penting bagi kejayaan diri serta organisasi yang dipimpin.
ii) Tutur kata yang baik, beradab dan dipenuhi unsur-unsur keikhlasan akan memberikan motivasi yang paling berkesan kepada setiap individu dalam masyarakat sekeliling sehingga membentuk kualiti ummah yang terbaik dan menjadi contoh kepada yang lain.
iii) Jika kita mahu dihormati maka kita hendaklah terlebih dahulu menghormati orang lain sama ada dengan mengucapkan salam, bersikap peramah dan mengutamakan keperluannya. Ini dengan sendirinya akan menerbitkan perasaan hormat orang itu terhadap kita dan seterusnya menimbulkan rasa kasih dan sayang antara satu sama lain.
Dari den Adiey pado 2:39 PM 0 komen dari kengkawan
Saturday, September 20, 2008
Hatta dan Pak Tam.
Hatta SMS petang tadi. Kenapa gambar aku tak de, katanya. Alahai, dalam stok aku pun tidak ada. Tetapi, apa kata kalau Hatta kirimkan gambar nostalgia ke blog ini. Emailkan gambar pada alamat yang tertera. Insya Allah akan aku paparkan untuk kenangan bersama.
Sebut Hatta, teringat seorang lagi, Pak Tam ( Mohd Azli Othman ). Bila waktu azan solat, fuh shahdu alunan suara mamat dua orang ni. Insaf rasanya. Dua-dua suara jantan. Mahu meremang segala bulu bila berkumandang saja azan dari Hatta dan Pak Tam, betul tak? Rapatnya Hatta dan Pak Tam, memang tidak dinafikan. Tetapi, aku masih tertanya, kenapa kau orang bergaduh belakang kantin dulu ha?
Tolong aku dapatkan info terkini Pak Tam.
Dari den Adiey pado 10:58 PM 0 komen dari kengkawan
Dari den Adiey pado 3:20 PM 0 komen dari kengkawan
Awek 5 Sejarah
Fuh..awek sape le yang lain bona duduk ee ni? Tengok yang lain, sopan yo. Taklah..bilo lamo den tengok gambar ni kan..rindu pulak pada seseorang..kan..kan..? Alahai..semuanya kenangan. Doa den, agar semuo ee beroleh sejahtera dan rahmat dari Allah, Insya Allah.
Duduk kiri : Arlina Ahmad,Norhanim (Kak Long),Cikgu praktikal - lupa namanya,ni sorang lagi, lupa jugak - tolong aku,Norli Azimah.
Berdiri kiri: Sharmila,Norlaila,Mazlindawati dan Maznida.
Dari den Adiey pado 2:59 PM 0 komen dari kengkawan
Friday, September 19, 2008
Ha..Inilah kumpulan koir sekolah kito..
Dari den Adiey pado 11:28 AM 0 komen dari kengkawan
Kenangan kita.
Dari den Adiey pado 11:28 AM 0 komen dari kengkawan
Terimakasih kepada yang baru datang di sini.
Terimakasih pada member-member lama yang baru kita temui diblog ini. Terimakasih. Harapnya terus setia bersama memberikan info2 terkini diri masing-masing. Tunggulah, ada lagi gambar yang bakal dimuatkan. Selamat berpuasa.
Dari den Adiey pado 11:28 AM 0 komen dari kengkawan
Friday, September 12, 2008
Kita berkongsi maklumat.
Aku masih ternantikan kehadiran teman-teman yang lain. Bukan sekadar memeriahkan blog ini, namun lebih dari itu! Aku mahu kita saling bermaklumat tentang diri masing-masing. Itulah caranya kita kembali berhubung dan beralumni di sini. Alamat.telefon.email atau apa saja yang boleh dikongsikan.
Dari den Adiey pado 12:30 PM 0 komen dari kengkawan
Wednesday, September 10, 2008
Tahniah Apaq!
Aku baru dapat sms, dari Sdr Shaharudin B. Abd Rashid ( Apaq lah ) tentang kelahiran anaknya yang ke dua. Lelaki. "Aku dapat hero lagi.."katanya. Tahniah dari aku dan kawan-kawan. Semoga bertambah rezeki ko Pak.
"Ghayo ni jomput datang beghayo kek Palong.."katanya lagi. Insya Allah. Hmm..tak singgah Pasir Besar? Ha..ha...
Apa pun aku cukup menghormati sahabat aku yang seorang ini. Banyak membantu aku dan banyak pengalaman bersama.
Dari den Adiey pado 1:07 PM 1 komen dari kengkawan
Tuesday, September 09, 2008
Monday, September 08, 2008
kawan lamo-Jamil kenal kot?
zul .m.noor
Homepage:
http://www.protonparts.com.my/
E-Mail:
acoy@izzi.com.my
City/Country:
bandar sunway s,gor
Comments:
buat smahmyug semoga sukses.buat teman2 ex-student 87-89 semoga sukses jgn lupa contact 019-2434285 {aloy}
dari web sekolah kito
Dari den Adiey pado 11:37 PM 0 komen dari kengkawan
Jeng..jeng..
Dari den Adiey pado 6:45 PM 2 komen dari kengkawan
nostalgia
Dari den Adiey pado 6:08 PM 4 komen dari kengkawan
RAMBO 1.1 1991
Anonymous said...
tragedi umah uwan...Rambo ramai ramai
September 8, 2008 8:46 AM
Ha..ha..ingat lagi korang? Selipar siapa kena angkut? Nak tengok rambo punya pasal..amik ko..tapi siapa pocah lubang ha?Sampai sekarang aku tertanya? Ekau yo Man?
Dari den Adiey pado 6:03 PM 2 komen dari kengkawan
Friday, September 05, 2008
Ukhwah, kita eratkan di sini.
Aku harap,blog ini boleh menjadi platform untuk kita kembali menjalinkan ukhwah. Menjalinkan persahabatan dan perkenalan baru sesama kita. Sejarah persahabatan kita adalah sejarah yang panjang. Malah nilainya terlalu mahal. Jadi,sudi-sudikanlah untuk kita berkongsi khabar suka dan duka. sumbangan anda dialu-alukan.
Dari den Adiey pado 11:51 AM 0 komen dari kengkawan
































